Esettanulmányok
Hrek
Beszmolk
Alfajrk archv
Meditcik
Idzetek
Klubok
Linkek
Csere-bere
"szinte, s becsletes vagyok."
Alfajrk archvuma
2004. jnius.
 
Kedves Alfajrk!
 
Alkalmam nylt klfldn meginterjvolni Eckhart Tollt, akit sokan a ma l legnagyobb spiritulis tantnak tartanak. Az interjt a hossza miatt rszletekben kzljk:
 
Kedves Eckhart!A most hatalma s a Megszlal a csend cm knyveid vilgszerte bestsellerek. Spiritulis tmj mvek ritkn aratnak ekkora sikert. Mivel magyarzod knyveid ilyen szokatlan mrtk npszersgt?
 
– A vlaszhoz klnbz szinteket kell szemgyre venni. Az egyik a forma szintje. A knyvben hasznlt szavak s fogalmak viszonylag semlegesek. Szmos spiritulis knyv valamilyen, mr ltez spiritulis tradci vagy valamilyen – jobbra rgi – hitrendszerre pl. A Csodk tja (A Course in Miracles) cm knyv pldul – nem tudom, megjelent-e magyarul – olyan spiritulis m, ami formaknt mr ltez, egyesek ltal "divatnak" nevezett keresztny terminolgit hasznl, s a tantst azon keresztl adja. Ily mdon azokat ri el, akik nyitottak erre a formra. Msokat azonban nem, mrpedig manapsg sok olyan ember l, akik a keresztnysgben – szinte azt mondhatjuk – "elrejtett" igazsgnak csak a torztott verzijt ismerik, s ezrt bellrl ellenllnak minden olyan spiritulis tantsnak, ami ebben a formban rkezik. E forma korltozottsgt jl mutatja pldul a tny, hogy a Csodk tjban tudtommal egyetlen egyszer sem fordul el nnem szemlyes nvms. Csak hmnem.
 
Ha egy tants rgi formban rkezik, mg ha j, eleven s friss tantsrl van is sz, a formja korltozza. A most hatalma nem emel ilyen korltokat, mert a benne elfordul szavak s fogalmak – amelyek persze csak tjelzk, s nem hiend lltsok – nem hordozzk a mlt terht. Szavaiban csupn minimlis ilyen jelleg teher tallhat. A "jelenlt", a "fjdalomtest" s hasonlk mind j fogalmak. A terminolgia ezen semlegessge miatt sokkal tbb ember kpes ht befogadni az rtakat. A most hatalma egyszer-egyszer ugyan megemlti valamelyik rgebbi tradcit s formt, m csupn azrt, hogy flfedje annak mgttes, mlyebben rejl jelentst. Ezrt idzek olykor buddhista vagy keresztny tantst. Hogy kiderlhessen az azon forma mgtt megbv, mlyebb jelents. Szval ez az egyik ok, ami miatt a knyv oly sok embert elr.
 
Ennl azonban mlyebb ok, hogy a m nem az elmben flgylemlett, s onnan felkrdztt tudst tartalmaz. Egyesek ugyanis kpesek arra, hogy miutn elolvastak 50 spiritulis tmj knyvet, maguk is rjanak egyet. Ugyanis miutn magukba szvtk a fogalmakat, remekl t tudjk azokat rendezni. Akr valamilyen j mdszert is kitallhatnak, ilyen-olyan nevet adva neki, s a dolog eredeti jdonsgnak tnik. m hinyzik belle az az elevensg, ami csak akkor lelhet fel, ha az rs egy specilis tudatllapotbl szrmazik. Ez a specilis tudatllapot pedig: a fogkony, ber csnd.
 
Amikor A most hatalmt rtam, ppen ez trtnt. A sorok a jelenlt llapotbl bukkantak el, a csndes, eleven jelenltbl, ahonnan gondolatok pattantak ki. Ezeket vetettem aztn paprra. s az a furcsa, hogy ha egy szveg ebbl a tudatllapotbl szletik – oly mdon, amit az elmvel sem megmagyarzni, sem megrteni nem tudok –, akkor az olyan energiamezvel rendelkezik, ami annak a tudatllapotnak az zt viseli magn. S amikor azt valaki elolvassa, akkor benne is ugyanez az energiamez jelenik meg – feltve, hogy l benne a dolog irnt legalbb minimlis nyitottsg. Egyes emberekben a folyamat nem megy vgbe, mert k teljesen azonosultak kondicionlt elmjkkel, vlemny- s szempontrendszerkkel, amin semmi sem kpes thatolni. Minimlis szint nyitottsgra teht felttlenl szksg van. Ha azonban az megvan, akkor az olvasban mr nhny oldal utn aktivldik ez az energiamez, s gy a knyv sorai fellmljk a bennk rejl informlis rtket, ami azrt persze szintn szerepet jtszik. A szveg "kiereszti magbl" a benne trolt spiritulis energit, s az olvasban ugyanazt a tudatllapotot generlja, mint amelyben rdott. Ezrt olvassk el sokan A most hatalmt tbbszr is. S valahnyszor elolvassk, azt jra s jra elevennek rzik. Friss, j anyag rzett kelti bennk, s nem valami rgit. Ennek pedig az az oka, hogy a knyvben tbb van, mint a szveg informlis tartalma. Akadnak, akik hatszor, htszer is elolvastk mr a knyvet. Msok szinte egytt lnek vele. Naponta kzbe veszik, s elolvasnak nhny oldalt, ami szmukra elg is ahhoz, hogy jra abba a bizonyos tudatllapotba kerljenek. S amint elkezdik olvasni a sorokat, azonnal jelenlevv vlnak.
 
A knyv teht energetikailag is hat, az energik szintjn is hatst fejt ki. Ezt nem szndkosan rtem el, megrsakor nem volt ilyen clom. Nem mondtam magamnak, hogy: "Most pedig megrok egy olyan knyvet, ami spiritulis energit hordoz." Tudtam, hogy egy knyv formldik a kezem alatt, de a folyamat nmkd volt. Ilyen hatst tudatosan nem lehet elrni. Ha ez a specilis tudatllapot megvan, akkor a felsznre bukkan, kimondott szavak is hasonl hatst vltanak ki. A hallgatban teht – feltve, hogy megvan benne a minimlisan szksges nyitottsg – ugyanaz a tudatllapot generldik. Ezrt jnnek el sokan az eladsaimra is, mert azt tapasztaljk, hogy ilyenkor valami trtnik a bensejkben. Nha azt mondom nekik: "Valjban nem azrt jttl el, hogy engem lss s hallj, hanem hogy teljesebben lgy nmagaddal." s ez a valdi ok. Ilyenkor teljesebben rzik nmagukat. A haszontalan gondolkozsuk ilyenkor ugyanis lell, s jelenlt szletik bennk.
 
Teht kt szintrl beszlhetnk. A forma szintjn az alkalmazott forma semlegessge, az energia szintjn pedig a szveg spiritulis energiatartalma a magyarzat A most hatalma gynevezett sikerre. Hitem szerint a msodik tnyez a jelentsebb. – A napokban megkrdezte tlem egy rdiriporter: "Aztn mirt j az embernek, ha megfogadja Tolle tancsait? Milyen elnye lesz belle?" Te mit felelnl erre a krdsre?
 
– A tants a megszokottl eltr tudatllapotra mutat r. Arra, hogy lehet egy msfajta tudatllapotban is lni. Vagy hogy mg egyszerbb szavakkal fogalmazzam ezt meg – s e szavak a Csodk tja cm knyvvel kapcsolatosak –, egy hlgyet idzek. O gy szlt a Csodk tja rjhoz, mg a knyve megszletse eltt: "Kell, hogy lehessen msknt is!"A hlgy ugyanis tengernyi gond kztt vergdtt, egyetemi munkahelyn megannyi konfliktus s intrika neheztette az lett, s lland feszltsgben teltek a napjai. O teht gy fogalmazott: "Kell, hogy lehessen msknt is!" Joggal mondhatjuk ugyanezeket a szavakat, ha ember alkotta vilgunkra, erre a jobbra rlt vilgra tekintnk. Vagy ha elolvassuk a XX. szzad trtnelmt. Utbbit mindig javaslom, mert az a szzad volt valamennyi kzl a legrltebb. Ha valaki ezt elolvassa, vagy akr csak megnzi az esti tvhradt, vagy szemgyre veszi a sajt lett, ami sok esetben boldogtalansg, egyik problma a msik utn Szval brki, aki mindezt egy kicsit is vilgosan ltja, arra a kvetkeztetsre kell jusson, hogy: "Kell, hogy lehessen msknt is lni az letnket!" Msknt, mint ily sok zrzavar, ily sok erszak, ily sok konfliktus, ily sok problma megteremtsvel. Nos, a tants ppen a mskppen ls lehetsgre mutat r. Hogy az leted ne produklja egyik problmt a msik utn. Nha idzem Churchillt, aki a trtnelmet gy definilta: "Egyik tkozott dolog a msik utn." Az emberisg trtnelme valban ez, s ez borzaszt! m sok ember lete is ugyancsak "egyik tkozott dolog a msik utn." Mlyebb rtelemben ez a szenveds. A tudatossg hinya tengernyi szenvedst okozott, ami a kollektv emberi tudatban mg ma is ott lktet. Az irdatlan mennyisg tudattalansg.
 
Az ember szmtalan mdon okoz msnak s magnak szenvedst. Tgabb rtelemben az emberi trtnelem valjban ember okozta szenveds. A trtnelemknyvekben olvashat szenveds legalbb 80%-t emberek okoztk ms embereknek. Mrpedig rlet gy lni! s nemcsak emberekre mrnek az emberek szenvedst, hanem az rz let ms formira is. A hsgyrakban elfogadhatatlan krlmnyek kzt tartott llatokra s az egyb llnyekre, akik pokolian szenvednek az emberi rltsgtl. Ha ez tovbb folytatdik, akkor az emberisg elbb-utbb eljut a kihalshoz. Valsznleg inkbb elbb, mint utbb. Ugyanis a kollektv emberi elme – amit olykor diszfunkcinak, teht mkdsi hibnak is nevezek – a fejld technolgia s tudomny rvn flnagytdik.
 
Nagy mretekben ez elszr a XX. szzad elejn, az I. vilghborban mutatkozott meg. Kezdetekor azt hittk az emberek, hogy ez is csak egy jabb hbor lesz. Elg rlt ugyan, de csak egy jabb hbor. Valjban sokkal rltebb s puszttbb lett, mint brmely addigi hbor, mert – a trtnelem sorn elszr – a gpek rvn az emberi rltsg flnagytdott. Az j fegyverek, j vegyszerek, j robbanszerek rvn. Valaki most taln azt az ellenvetst tenn, hogy: "De ht ezen dolgok ltrehozshoz rtelem kellett!" Persze, hogy rtelem kellett ezen gpek s bombk megptshez, ezen mrges gzok, vegyszerek, lngvetk s gpfegyverek ltrehozshoz. Egy szinten intelligencia kell ehhez, ms szinten azonban hatalmas rltsg. Az ember ht valjban az rtelem s az rltsg furcsa keverke. Nha gy fogalmazom ezt meg, hogy "az rltsg szolglatban ll rtelem".
 
Teht az egyik ok, ami miatt az embereknek rdemes kvetni a tantsomat – s vedd szre, hogy soha nem fogalmazok gy, hogy kvetnik "kne", vagy hogy gy vagy gy "kellene" lnik. Nem. Ha k nem akarnak vltozni, nincs rtelme erltetni. Teht soha nem ksrlek meg senkit sem meggyzni arrl, hogy msknt kne lnie. Ha ezt nem ltja, akkor gy sincs r esly. Teht csak azokrl az emberekrl van sz, akik mr rbredtek az rltsg tnyre. Nekik magyarzom el a jelensget kicsit mlyebben, az okokat s egyebeket, s hogy miknt lehet msknt lni. Ez esetben mkdik a dolog. Ha valaki kzbe veszi a knyvemet, s elolvas belle nhny oldalt, akkor az szmra vagy tkletesen jelentktelen, vagy azonnal megszletik benne a felismers: "igen, ez igaz!" Mintha semmi jat sem olvastl volna, az olvasottak igazsgt – mlyen, bell – flismered. A felismersrzs azt is jelzi, hogy a dolog nem teljesen j a szmodra, hiszen csak azt lehet felismerni, amit mr tudsz. Ha valakiben ez az rzs nem jelentkezik, akkor nincs az illetben nyitottsg a knyvre, s a dolog nem fog mkdni, brmennyit is gyzkdnnk. Nincs teht "kne" vagy "kellene". Soha nem mondom, hogy "gy kellene lned". Ha nem ltod a dolog igazsgt, akkor mg szenvedned kell egy kicsit, amg megltod
(folyt. kv.)
 
Domjn Lszl
 
 
SIKEREK
 
Elmeslem, hogyan nagyobbtottam meg a melleimet, plasztikai mtt nlkl. Egyik szabadnapomon a nyron gy dntttem, kimegyek az udvarra napozni. Hogy hasznosan is tltsem az idmet, kivittem magammal a hordozhat CD-lejtszmat, betettem a Nyugalom hangjai 1. cm CD-t, s elkezdtem meditlni. A melleim mretvel nem voltam elgedett, ezrt gy gondoltam, nagyon kemnyen el kell kezdenem dolgozni az gyn, hiszen mr itt a nyr. sszehvtam kis bartaimat, akik apr, tndri, kicsi kis trpk. Elszr is elmondtam nekik a megoldsra vr feladatot, s k azonnal jeleztk, szvesen segtenek, mert rjuk mindig szmthatok. 100 kis trpt krtem meg a feladat megoldsra, hiszen tennival bven akadt... A csapatot kt 50 fs brigdra osztottam. Mind a kt csoportot ellttam munkaeszkzkkel. Az els brigdom tagjai csknyt, vst, kalapcsot, vdrt s bnyszlmpt kaptak. Az teendjk az volt – mivel flsleges kilim is akadtak –, hogy brmn keresztl, icipicire lekicsinyedve, az ereimbe bjjanak, majd menjenek gy a cspmhz, combomhoz, fenekemhez s a hasamhoz, s fejtsk le a zsrrteget gy, ahogy a bnyszok fejtik a szenet. Amikor megtelt a vdr hjjal, a melleimnl dolgoz 50 trpike ktlen hzta fel a vdrt, s ott kmveskanllal szpen zsrgombcokat formltak, amiket aztn a melleimre tapasztottak. Szpre s formsra alaktottk a melleimet. n is segtettem nekik: irnytottam ket, hogy hova tapasszanak mg anyagot. Olyan sok volt a teendnk, hogy nem engedhettnk meg magunknak hossz pihent. Egyszerre nem is ebdelhettek valamennyien a szpen megtertett asztalnl, csak 50-esvel, hiszen kzben a munknak is haladnia kellett. Este termszetesen egytt pihentek le a szpen megvetett gyacskikba, de msnap, amikor megnyomtam a piros jelzlmpa nyomgombjt, mindegyikk teljes erbedobssal kezdett jra dolgozni. Remek csapatom van, bszke is vagyok rjuk! Ez gy ment naprl napra. Ha nem tudtam jelen lenni velk, hiszen ugyebr dolgoznom is kell nha, megbeszltk a munka menetrendjt, s k szpen tevkenykedtek nlklem.
Egyik nap azt vettem magamon szre, hogy nagyobbak a melleim! Furcsa, szokatlan s igen rmteli rzs jrt t. Nem hagytuk abba a munkt, trpikimmel tovbb dolgoztunk, mg gy hrom htig. A ltvny magrt beszl. A bartom, az ismerseim s az edztrsaim mind megkrdeztk: "Mit csinltl a melleiddel, mert sokkal nagyobbak lettek?" Edztrsaim ditval spkeltk meg az edzst, s gy ugyan fogytak, de ugyanakkor a mellk is lefogyott. Amikor faggattak, hogy: "Hogy a fenben csinlod, hogy a te melleid nem mennek le?", csak ennyit vlaszoltam: agykontroll!
Beprogramoztam magamnak, hogy ugyan kemnyen edzek, a mellem mrete s szp formja nem vltozik. (Ha mr ennyit dolgoztunk rajta a kis bartaimmal, legyen hossz let az eredmny.) Programoztam, hogy izmaim szpen, ltvnyosan fejldnek, amit az edzm idvel sz szerint meg is fogalmazott.
Szval nekem sikerlt. Prbljtok ki ti is, nektek is sikerlni fog!
X. Y.
  
a kvetkez oldal
az elz oldal

Ösztönző sikerek
Belps
Belpnv
Jelsz
Emlkezz rm
Regisztrci
Info box
207 eset van az adatbzisban
 
Jelenleg veled egytt
3 ltogat ltogatja az oldalt.
 
Keres


Utols 20 bers
Klarica
okt. 20-n 03:30
Tuncyke3
okt. 19-n 21:09
AKLOJ
okt. 19-n 20:29
Olga75
okt. 19-n 20:05
Olga75
okt. 19-n 16:15
Olga75
okt. 19-n 16:13
Olga75
okt. 19-n 16:13
bigris
okt. 19-n 09:03
zso57
okt. 19-n 00:01
zso57
okt. 18-n 23:48
kivi
okt. 18-n 23:19
zso57
okt. 18-n 22:29
zso57
okt. 18-n 22:16
carina
okt. 18-n 11:25
Klarica
okt. 18-n 08:19
Klarica
okt. 18-n 08:17
Dori47
okt. 17-n 20:28
Erzsii
okt. 17-n 19:02
beju
okt. 17-n 13:50
bigris
okt. 17-n 11:16
Partnereink
Alaptotta: toro  |  zemelteti: dyfon  |  Vsrlsi felttelek  |  Felhasznlsi felttelek  |  Hinpnzis, nhipnzis
Copyright: © 2002-2016.
Webhosting:Webtr