Esettanulmányok
Hrek
Beszmolk
Alfajrk archv
Meditcik
Idzetek
Klubok
Linkek
Csere-bere
"Egyltaln ne vitatkozz arrl, hogy milyennek kell lennie a j embernek, hanem lgy olyan."
(Marcus Aurelius)
Frum: Beszlgets
Tma: Pszichitria szellemben: Segitsnk egymsnak kigygyulni a klnbző pszichitriai betegsgekből.
<< Frumok  << Tmk j hozzszls bersa
j hozzszls
<<  vissza  1  2  3  4  5  6  7  8  9  ...  20  21  22elre  >>
Bejegyzsek


all messages
2014. 10. 30. 20:19  
 



Kedves Napsugr!

Budapesten sajnos nem ismerek szakembert, de pl. a lenti oldalon tallhatsz prat:

http://pszichologuskereso.hu/

Itt vlemnyek is vannak, de ha tallsz neked szimpatikusat, akkor nv szerint is rkereshetsz, htha ms frumokon olvashatsz konkrt tapasztalatokat velk kapcsolatban.

Nem tudom, hogy miket prbltl mg, de esetleg a pszicholgus mellett kineziolgust is felkereshetsz. 1-2 hnapig kiprblhatnd ezek kombincijt, s akkor lehet hogy gygyszer sem kellene. Persze, ezt majd eldntitek.

Sok sikert, s majd szmolj be!
vlasz erre a hozzszlsra


all messages
2014. 10. 30. 14:57  
 
Szia Mayo!

Ksznm vlaszod! Budapesten keresem!

Szp napot Neked!


vlasz erre a hozzszlsra


all messages
2014. 10. 26. 18:39  
 


Szia Napsugr!

Nem tudom, talltl-e azta szakembert, de ha nem akkor esetleg megrhatnd, hogy merrefel lsz, hogy esetleg a krnykrl tudjunk ajnlani valakit.
rdemes mg a neten is rkeresni, vannak oldalak, ahol nv szerint is ajnlanak szakembert, illetve megosztjk rluk a tapasztalatokat.
vlasz erre a hozzszlsra


all messages
2014. 10. 18. 16:21  
 
Sziasztok!

Nem tudom valaki olvassa-e mg ezt a frumot, krlek ajnljatok j pszichoterapeutt, aki pnikbetegsg,szorongs,depresszi,knyszergondolatokon tud segteni. Ha egyben pszichiter annak mg jobban rlnk, mert a gygyszeres ktsgeimet is meg tudnm vele beszlni.

Sajnos egyre jobban ssze vagyok zavarodva, s ktsgbeessembe mr nem tudom hova forduljak. Agykontrolozom is, de azt hiszem az egsz napkzbeni negatv gondolkodsom lerombolja azt amit alfa llapotban kpzelek, nem tudom mr hogyan higgyek... Az elejn mindig felrngattam magam s elhittem, hogy minden rendben van, kzben tartottam, de azutn hogy jl reztem magam mindig visszazuhantam, mintha az lenne a programom, hogy ’te nem rezheted jl magad’ menj vissza. Valsznleg ez is megakadlyoz abban, hogy higgyek. Taln az okokat is sejtem az egsz mgtt, csak ebben az llapotban pont nehz ezen vltoztatni, s amikor meg prblnk, utna megint zuhanok...

Amikor valamilyen tnetet vgre lerendeztem magamban, az elmm mindig tallt egy jabbat, amin szoronghatok, aztn tallt egy pontot amin megfogott, s ami ellen nem tudok mit kezdeni, magamat. Onnantl sszezuhantam. Magamtl meneklk, a sajt gondolataimtl, eljttem az otthonombl, s a tbbi emberben keresem a tmaszt, flek nmagammal lenni, ill. az se tudom az mr milyen, gy rzem, idegen lettem magamnak, ami nekem mint harmonikus embernek iszony ijeszt, s flek hogy megrlk... elkezdtem gygyszert 2,5 hete, nagyon rosszul ltem meg lelkileg a 2.-ik felt, s a gygyszerszeds eltti llapothoz kpest most is rosszabbul vagyok, de nem tudom hogy attl vagy mr amgyis jobban szorongok....mr lassan azt se tudom milyen, amikor rendben van minden...hogy valaha bkt lelek-e... Ktsgbeesetten keresem a megoldsokat, mert nem akarom elveszteni nmagam, nagyon szeretnk lni, de nem mindegy hogyan, egyszerre tudnk kiablni s srni... Pedig egy harmonikus, pozitv, ember voltam, aki mindenkinek j tancsokat tudott adni, s magammal szemben gy rzem tehetetlenn vltam...Krem, ha valaki tud elrhetsget adni, vagy tapasztalatot, ossza meg velem.

Ksznm szpen!
vlasz erre a hozzszlsra


all messages
2014. 05. 10. 11:44  
 
A mentlisan erss vlshoz
vlasz erre a hozzszlsra


all messages
2013. 12. 13. 19:05  
 
A pszichoterpia sejtszinten hat
vlasz erre a hozzszlsra


all messages
2013. 11. 01. 20:54  
 
"Az elme mindennek a lnyege,
Az elme, ha tiszta, minden tiszta.
Az elme, ha vilgos, minden vilgos.
Az elme, ha jl van, minden jl van.
Az elmm mindennek a lnyege."
vlasz erre a hozzszlsra


all messages
2013. 11. 01. 14:10  
 
Beszmol egy fellvizsglatrl
vlasz erre a hozzszlsra


all messages
2013. 02. 17. 14:13  
 
Prof. Dr. Bagdy Emke: Pszichofitnesz .
vlasz erre a hozzszlsra


all messages
2013. 02. 15. 20:28  
 
"Pszichs betegsg nincs. Az embernek vagy agybaja van, vagyis az agynak van egy betegsge, vagy problmi vannak az lettel. A pszichs betegsg egy rossz metafora, s ebbl l a pszichitria. Abban a pillanatban, hogy felcmkznk valakit, degradljuk az illett, gy tekintjk, mint egy csoport rszt, pldul a depresszisok egyikt. Akkor nekem nem kell tged megismernem, hanem megnzem a knyvben, hogy mit kell csinlni a depresszisokkal. A gygyszergyrak persze millirdokat keresnek azzal, hogy egy egzisztencilis problmt, pldul a remnytelensget kinevezik depresszinak, betegsgnek. A pszichitria nagy rsze tulajdonkppen elnyomja az embereket, vagy segti azokat az erket a trsadalomban, melyek elnyomjk s kihasznljk az embereket, mivel azt mondja: mindannyian brtnben vagyunk, nem vltoztathatjuk meg az letnket, vltoztassuk meg inkbb a biokminkat, s akkor el tudjuk viselni az elviselhetetlent. n nem gy gondolom.” /Feldmr Andrs/
vlasz erre a hozzszlsra


all messages
2013. 01. 04. 17:12  
 
A stressz oldsra lteznek termszetes megoldsok is.
Ezek hasznlhatk hirtelen elkapott „mentvknt” is, de hossz tv, rendszeres alkalmazsuk felvrtezhet bennnket egy olyan stratgival, amely a ksbbi stresszhelyzetek kezelsnek alapjt adhatja. Ugyanis nem maga a stressz a dnt tnyez, hanem az, ahogyan megkzdnk vele. Aki – szemlyisgbl addan vagy tanult tuds alapjn – jl kezeli a stresszt, annl jval kisebb a betegsgek kialakulsnak eslye.

Tn a legkzenfekvbb – sokak ltal sztnsen is hasznlt – stresszold mdszer, ha rzseinket szavakba foglaljuk. Legyen az beszlgets vagy naplrs, segt a stressz kezelsben.

Matthew Lieberman, a Los Angeles-i Kalifornia Egyetem agykutatjnak vizsglatsorozata mr igazolta, hogy amikor az rzelmeket szavakba ntjk, az rzelmi nkontrollrt is felels agyi terletet hasznljuk, ami szablyozza a szorongst s megknnyti a stressz feldolgozst.

A termszeti krnyezetben vgzett testmozgs is oldja a stressz rvn felgylemlett feszltsget. Nyilvn sokan megtapasztaltk mr, hogy egy kiads futs, sta a parkban vagy erdben, nagyban hozzjrulhat ahhoz, hogy a zakatol gondolatok elcsituljanak, kezelhetbb vljanak.
Ezt az sszefggst skciai kutatk is igazoltk: Richard Mitchell s trsai 2000 embert vizsglva arra az eredmnyre jutottak, hogy – tbbek kzt – az ers stresszt sokkal jobban oldja a termszetben trtn testmozgs, mint ugyanez a tevkenysg mestersges krnyezetben. Egy zrs nap utn teht irny a zld!

rdemes gygynvnyeket is segtsgl hvni a stresszoldshoz, ellazulshoz. A legknnyebben alkalmazhat a citromfbl vagy levendulbl vagy orbncfbl kszlt teakra.

Az egyik legtfogbb stresszold technika a meditci. Br nmi kihvst s elktelezettsget jelent, de az j dolgokra, az elmlylsre, a keleti szemlletmdra nyitott szemlyek btran prblkozhatnak vele. A meditci stressz-feldolgoz hatst mind a legjabb tudomnyos kutatsok, mind az si tapasztalatok igazoljk. Ellaztja a lelket s a testet, oldja stresszrzetet.

A Massachusettsi ltalnos Krhz pszichitereinek tanulmnya szerint mr egy 8 hetes "tudatossgfejleszt" meditci mrhet vltozsokat eredmnyezhet tbbek kzt az agy stresszel kapcsolatos terletein. A modernkori agykutats is bizonytja teht azt, amit a buddhistk vszzadok ta vallanak: a meditcis gyakorlatok, az elme megzabolzsa megvltoztatjk az agymkdst, tudatosabb tesznek, ami nagy segtsg a stresszoldsban.

vezredek ta ismert a jga gygyt ereje is, ezen alapszik a mai vilg egyik „gygyt” mdszere, a jgaterpia, amit egyre inkbb konkrt orvosi terpik kiegsztjeknt is hasznlnak.
A jga mint komplex rendszer a fizikai s szellemi mkds egyenslyra, harmnijra trekszik. A Semmelweis Egyetem Sporttudomnyi Karnak egyik jgaoktatja szerint a jga hatkonyan enyhti a stressz okozta tneteket. A gyakorlatokhoz szksges koncentrci kizrja, hogy gyakorls kzben a jgz sokat gondolkozzon, s mivel nem gondolkozik – hanem a testrszeire figyel – a gyakorls vgre kikapcsoldik, ellazul, a gyakorlatok feltltik energival, s felfrissl. Nem csoda, hogy manapsg egyre tbb jgastdinl fellelhet a kihelyezett „irodajga” szolgltats: a dolgozkat munkahelykn prbljk hozzsegteni a stressztl val szabadulshoz.

A Kansas-i Egyetem kutatinak egy kzelmltban kszlt tanulmnya kimutatta, hogy rvid stresszhats idejn a szervezet ltal adott vlaszreakci cskkentsnek egyik legegyszerbb mdja a mosoly. A szakemberek azt vizsgltk, hogy milyen hatssal van a stressz feldolgozsra a nevets. Arra a megllaptsra jutottak, hogy az szinte mosoly segt cskkenteni a stressz intenzitst, fggetlenl attl, hogy mosoly kzben valban rznk-e boldogsgot.

A stresszold technikkon tl a flow-lmny elrse is segthet a feltltdsben. Talljunk olyan tevkenysgeket, amelyekben – feledve nmagunkat s a klvilgot – teljes mrtkben el tudunk merlni, ahol koncentrcink olyan szint, hogy semmifle gondolat nem zavarja meg, nincs stressz vagy aggodalom. Ennek a Cskszentmihlyi Mihly professzor ltal megfogalmazott flow-lmnynek ksznheten megszletik az nmegersts, a kiteljeseds s az elgedettsg rzse, amely nagyban hozzjrulhat letminsgnk s stresszkezelsi techniknk javulshoz.

Forrs: tudatosvasarlo.hu
vlasz erre a hozzszlsra


all messages
2012. 12. 13. 14:23  
 



szia, koszonom a segtseged. n megprblom gygyszer nlkul tveszelni. Taln janurtl eljarok edzterembe, rgen az segtett nagyon. Nem is tudom mirt hagytam abba anno.

Minden este meghallgatom a "szigetet" igaz nem mindig tudom vgig csinlni, de taln egy fokkal jobb. A problma, inkabb az h alszom akkor is "dolgozom" .... mar nem tom mita nem pihentem egy normlisat.
Mindenesetre prblok vigjatekokat nzni... egyelore mmel mmal , de segt.

Ksznm h felajanlottad a segtseged
vlasz erre a hozzszlsra


all messages
2012. 12. 09. 16:45  
 
A bke tja: az "n" hegynek megmszsa. Ha nzetlenl tudunk szeretni msokat, az megknnyti a mszst. Addig ltjuk stten a dolgokat, amg a szeretet fnye ki nem rad a llek lmpsbl. (Sylvia Browne)

Pozitv lltsok s egyb meditcis tippek alkalmazsa a llekgygytsban

A tudatalattid "programozst" pozitv lltsokkal vgezheted alfban,
a neked tetsz mondatokat, lltsokat le is rogathatod szp sznes tollakkal egy fzetbe,
vagy kiteheted az zenfaladra, a monitorodra, a frdszobai tkrdre s ms jl lthat helyekre. Btban mantrzhatod magadnak valamelyik kiemelten fontosat.

Emil Cou: Elmd gygyt hatalma
c. knyv a pozitv gondolkods egyik alapmve - mindenkinek ajnlhat, akik Cou hiteles s elismert mdszervel kvnjk kezelsket kiegszteni az albbi betegsgek kapcsn: reuma, asztma, bnuls, dadogs, feklyek, daganatok, szemproblmk, emsztszervi bajok, szvproblmk, brelvltozsok; lelki problmk tern: bskomorsg, kedvetlensg, hitvesztettsg, szorongs, kishitsg.

A pozitv gondolkodssal, a llek erejvel val gygytsrl szl.

Coutl sokat tanult Jos Silva, az agykontroll kidolgozja s Schultz professzor, az autogn trning atyja is.


"Tisztelettel s hlval gondolok Dr. Cou-ra, mert felbecslhetetlen rtk szmomra, amit tle tanultam."(Jos Silva)

Az elõre megrt pozitv lltsokat hasznlhatod egy az egyben, vagy
mdosthatod õket kedvedre, illetve ihletet adhatnak sajt pozitv lltsok ksztshez.

me:-Õszinte s becsletes vagyok.
-Gondolataimat btran megosztom msokkal.
-rzseimet a megfelelõ formban mindig õszintn kimutatom.
-Megrdemlem a bõsget s ksz vagyok tenni rte.
-Emlkszem a szmomra fontos dolgokra.
-J a memrim.
-Remek tleteim tmadnak.
-Knnyedn s rmmel tanulok.
-Brmibe is kezdek, sikerre viszem azt.
-Minden problmmra megtallom a megoldst.
-Szorgalmas s kitart vagyok.
-Biztonsgban vagyok.
-letemet n irnytom.
-Felelõssget vllalok minden dntsemrt s tettemrt.
-Valamennyi dntsem a javamat szolglja.
-Ksz vagyok vltoztatni az letemen.

Minl tbbszr meditlsz s minl tbbszr ismtled magadnak a kiszemelt pozitv lltsokat, annl hatkonyabb lesz az egsz.

A "programozson" s a relaxcin kvl mskpp is hasznot hzhatsz a meditcibl.

Ajnlom a reggeli meditcit, amikor magad el kpzeled, hogy hogy fog trtnni a napod. Termszetesen mindent a lehetõ legpozitvabban kpzelj el, onnantl kezdve, hogy megeszed a reggelidet, egszen odig, hogy este lefekszel. Kpzeld el, hogy minden sikerl, minden sszejn. Gondold vgig a cljaidat s tûnõdj el rajta, hogy a mai napon mit tudsz tenni azrt, hogy egy lpssel kzelebb kerlj hozzjuk.


Az esti meditci szintn hasznos, amikor pontrl-pontra vgig gondolod a napod fontosabb llomsait. rlj a sikereidnek, a hibidat pedig gondold vgig s kpzeld el, hogy legkzelebb mskpp, helyesebben cselekszel. Gondold vgig a cljaidat s mrlegeld, hogy mennyivel jutottl kzelebb hozzjuk. Ha sikerlt kzelebb jutni, rlj, ha nem, akkor gondolkodj el, hogy mit lehetne tenni, hogy holnap mskpp legyen!

Serkentsd a kreativitsodat alfa llapotban

s gyrts tleteket, oldd meg problmidat!
Meditci kzben, alfa llapotban rendkvl hatkony az elmd.
Gondold magad el a problmidat, de ne szomorkodj rajtuk, inkbb megoldand feladatnak fogd fel õket!
Boncolgasd a helyzetet, gyûjts tleteket, megoldsokat, azokat pedig rendszerezd.
Vesd el a rossz tleteket s tartsd meg a jkat.
Vgl pedig dolgozd ki a j tletek megvalsthatsgt.

Mindezt elolvasni nem elg, tenned kell a cljaid megvalsulsrt, hittel, akarattal, trelemmel...

Gyakorold az itt szerzett tudst nap, mint nap s megltod, mindent el fogsz rni, amit csak akarsz!
vlasz erre a hozzszlsra


all messages
2012. 12. 08. 20:26  
 
nbizalom nvels, nbizalom trning
vlasz erre a hozzszlsra


all messages
2012. 12. 08. 20:23  
 
Programozzunk tudatalattit!


Ha minden igaz, megvolt mr az els, st, akr a sokadik meditcin is.
Pihensen, relaxcin kvl azonban msra is j az "alfa llapot",
mgpedig a tudatalattink vezrlsre
.

Ugye tudod, hogy csak akkor tudjuk rvenni valamire a tudatalattit, ha tudatosan is hisszk/akarjuk az adott dolgot?

Akkor nzzk t megint:
- Tudatos szinten pozitvan gondolkozol? Nincsenek lappang ktelyeid?
- Kitûzted a cljaidat?
- Tudatos szinten hiszel benne, hogy sikerlni fog minden?

Minden megvan? Akkor vgjunk bele!

Elõszr is le kell mennnk alfba, helyezd magad knyelmebe s meditcival ereszkedj le alfa llapotba.
Ha ez megvan, jhet a "programozs".

Tudatalattinkat egyszerû mondatok ismtelgetsvel programozhatjuk! Kezdjnk el lassan, nyugodtan pozitv lltsokat mondani
magunknak(a tudatalattinknak).

De nem csak mondani kell ezeket, hananem felttel nlkl elhinni õket!
A kulcs a hitben van!
Ha a gondolatbeli kimonds kzben nem hisszk el hogy j lesz neknk akkor nem is lesz gy!


De milyen lltssal kezdjk s mivel folytassuk?

Elõszr is mlytsk el a meditcis llapotot a kvetkezõ lltsokkal:
-Elmm nyugodt, testem laza. Egyre mlyebbre s mlyebbre ereszkedem.
-Minden alkalommal egyre knnyebben s gyorsabban jutok el ehhez az ellazult llapothoz.

Majd folytassuk a kvetkezõkkel:

-Jl rzem magam.
-Nyugodt, energikus s vidm vagyok.
-Szerveim egszsgesen mûkdnek.
-Elgedett s kiegyenslyozott vagyok.
-Bkben s megrtsben lek embertrsaimmal.


rezd, ahogy tjrjk testedet s lelkedet ezek az lltsok.

Higyj bennk s kszlj fel r hogy maradktalanul megvalsulnak!

Ugye emlkszel, hogy a tudatalattid mûkdse fõknt rzelmi alapon mûkdik?

gy fogja igazn befogadni a tudatalattid ezeket az lltsokat, ha nem pusztn odavgod magadnak, hogy "Energikus vagyok.", hanem rzelmeket viszel a gondolatba.

rezz boldogsgot, amikor kimondod az adott pozitv lltst. Gondolj r gy, mint ha mr most igaz lenne s RLJ neki, hogy milyen j, hogy gy van. Ha kellõ mennyisgû rzelmet viszel az adott pozitv lltsba, akkor a tudatalattid fogkony lesz r. Hiszen a tudatalatti ezen a nyelven rt.

Nyugodtan megfogalmazhatunk sajt pozitv lltsokat is, melyek egyni cljainkat tkrzik. A pozitv lltsok megfogalmazsnl gyeljnk r, hogy rvid, lnyegre trõ legyen s mindenkpp pozitv legyen a tartalma.

Teht ne legyen tagads, ne legyenek benne negatv
jelzõk, stb. Ahelyett, hogy "nem vagyok buta", inkbb mondogassok, hogy "okos vagyok".

Tudatosan lgy pozitv, higgy magadban! Tudatalatt pedig programozd magad pozitv lltsokkal! gy elmd 100%-a tged fog szolglni s a cljaidat maradktalanul el fogod rni!

Forrs:Fehr Roland
vlasz erre a hozzszlsra
<<  vissza  1  2  3  4  5  6  7  8  9  ...  20  21  22elre  >>
<< Frumok  << Tmk j hozzszls bersa
j hozzszls

Ösztönző sikerek
Belps
Belpnv
Jelsz
Emlkezz rm
Regisztrci
Info box
216 eset van az adatbzisban
 
Jelenleg veled egytt
1 ltogat ltogatja az oldalt.
 
Keres


Utols 20 bers
lemontree
jan. 23-n 18:35
zso57
jan. 22-n 23:06
lemontree
jan. 22-n 15:37
Klarica
jan. 22-n 10:10
Mala
jan. 21-n 10:57
zso57
jan. 21-n 05:14
zso57
jan. 21-n 05:10
zso57
jan. 20-n 09:05
csipetke
jan. 19-n 17:08
lemontree
jan. 19-n 09:58
Klarica
jan. 19-n 04:39
Klarica
jan. 19-n 04:34
lemontree
jan. 18-n 17:10
zso57
jan. 18-n 11:13
trixi2
jan. 18-n 09:42
csipetke
jan. 18-n 09:25
zso57
jan. 18-n 00:03
Olga75
jan. 17-n 22:53
Mokka
jan. 17-n 21:53
lemontree
jan. 17-n 17:15
Partnereink
Alaptotta: toro  |  zemelteti: dyfon  |  Vsrlsi felttelek  |  Felhasznlsi felttelek  |  Hinpnzis, nhipnzis
Copyright: © 2002-2016.
Webhosting:Webtr